Робити чи ні шумоізоляцію — це питання ставлять собі автолюбителі, які не впевнені в ефективності процедури. Адже так часто можна зустріти незадоволених, які стверджують, що «нічого це не дає». Швидше за все, такі люди порушили правила монтажу і допустили хоча б одну помилку з перерахованих нижче. Розглянемо найбільш поширені помилки при шумоізоляції автомобіля, щоб не робити їх вже у своїй машині.
Втілення сценарію «впораюся сам». Зрозуміло, в інтернеті так багато всіляких відео та рекомендацій, як робити шумоізоляцію, що неодмінно хочеться спробувати, «чи вийде». Точніше, в такі моменти ми завжди впевнені, що там робити нічого. В результаті купуємо матеріали для шумоізоляції автомобіля (які знайдемо), закриваємося в якомусь гаражі та починаємо роботу. Після цього перевіряємо результат, і ось — результат нульовий. Висновок — якщо ви не фахівець, якщо ніколи не робили шумоізоляцію самостійно, як би не здавалося це легко, не варто витрачати час та гроші. Потім доведеться демонтувати та робити все заново. І це буде, звичайно ж, дорожче, ніж якби ви відразу звернулися до майстра своєї справи.
Використання випадкових матеріалів. Поролон, монтажна піна, утеплювачі. Що тільки не використовують «кулібіни», які бажають заощадити. На жаль, нічого хорошого з цього не виходить. Мало того, що ефекту немає, так ще й шкідливі речовини виділяються в салон. Висновок — користуйтеся тільки професійними матеріалами, які призначені саме для шумоізоляції автомобіля. В каталозі СтандартПласт (StP) для кожної деталі кузова є свій варіант. І це, повірте, не випадково. Такий підбір дозволить отримати відмінний ефект на тривалі роки.
Ігнорувати віброізоляцію. Не розібравшись в особливостях процесу, багато хто вирішує, що досить саме шумоізоляції, а про віброізоляцію не замислюються. Навіть матеріали такі не розглядають. Тим часом вібрації, які передають в салон метал та пластик авто, створюють значну частину всієї проблеми. І усунути її можуть саме вібродемпфери, які гасять небажані коливання. Висновок — проводити правильну двошарову обробку: спочатку віброізоляція та тільки потім шумопоглиначі.
Робити швидко, нехтуючи підготовкою поверхні. Очистити та знежирити — це два правила, дотримання яких дозволить матеріалу міцно «злитися» з поверхнею. Саме належна підготовка забезпечить адгезію, завдяки якій навіть через роки нічого не відшарується і не відклеїться. Висновок — обов'язково проводити підготовку, не поспішати та не сподіватися на диво.
Припускатися помилок в монтажі — порожнечі, прорізи та інше. Необхідно, щоб роботу виконував досвідчений фахівець. Так, якоюсь мірою цей нюанс перегукується з першим, коли за справу береться новачок, але тут важливо — не залишати повітряних «бульбашок», стежити, щоб все було щільно притиснуто. А це часом у всіх зустрічається. Якщо ігнорувати несумлінність, потім може з'явитися корозія на ділянках, де погано покладена «шумка». Висновок — якщо не знаєте точно як треба, порадьтеся з фахівцем, а краще йому і довірте виконання робіт.
Обклеювати все, що бачиш. Подумайте, що з часом все одно доведеться проводити ремонт авто. Що будете робити з кріпленнями, проводкою та вентиляцією, заклеєними шумоізоляцією? Висновок — треба подумати про це до, а не після. Перераховані елементи ні в якому разі не можна заклеювати. Тому що потім доведеться повністю знімати шумоізоляцію.
Ми акцентували лише на поширених помилках. Але навіть якщо їх не припускатися, проблем з монтажем буде набагато менше.