Офіційний інтернет-магазин компанії Стандартпласт в Україні

Шумоізоляція даху автомобіля: повний гід по матеріалам та їх витратою

13 грудня 2021

Набридливі звуки в автомобілі дратують і відволікають. Проблема загострюється при їзді в негоду, коли кожна крапля дощу, падаючи на дах, ніби прямо потрапляє на голову водію. І в таких ситуаціях зробити вібро-, шумоізоляцію улюбленого транспортного засобу просто необхідно.

Правильна шумоізоляція даху автомобіля – відповідальний захід, адже металу на ньому найбільше, а отже, і обробляти спеціальними матеріалами доведеться більше. Це мають бути легкі та ефективні варіанти. Залежно від конструкції даху та можливостей власника, існують різні підходи у розв'язанні цього питання. З цієї статті дізнаємось, які саме.

Варіанти шумоізоляції даху авто

Розглянемо особливості преміальної, стандартної та мінімальної шумоізоляції даху.

Преміум обробка.

Для обробки «глухого» монолітного даху середнього седана або хетчбека знадобиться: шар StP Aero.

Основні переваги СтП Аеро:

  • стабільність робочих характеристик і параметрів навіть за сильних коливань температур (від -45°C до +100°C);
  • потужний клейовий шар значно покращує адгезію з оброблюваною поверхнею (максимальний рівень досягається через 24 години);
  • не потребує попереднього нагрівання.

Як другий шар використовуємо StP Biplast Premium 15A armor, який відрізняється особливим складом і відповідно, максимально ефективний, складається зі:

  • спіненого поліуретану хвилеподібної форми та особливого просочення.

Стандартне оброблення.

Першим шаром застосовуємо вібропоглинач StP Silver 2.0.

StP Silver 2.0

Вібропоглинаючий матеріал StP Silver 2.0

Переваги матеріалу:

  • удосконалений основний полімерний липкий шар;
  • верхня армувальна алюмінієва фольга ефективно гасить вібрації на кузові;
  • зручний та простий у використанні, завдяки відмінній еластичності;
  • наноситься без нагріву;
  • не потребує спеціальних навичок монтажу.

Як альтернативу можна використовувати вібропоглинальний матеріал StP Gold 2.3.

StP Gold 2.3

Вібропоглинаючий матеріал StP Gold 2.3

Його переваги:

  • листкова композиція з полімерною основою;
  • високі антикорозійні та герметувальні властивості;
  • армування верхньої частини листа золотистою металевою фольгою з малюнком.

Другим шаром для стандартної шумки даху доречно застосувати 10-міліметровий звукопоглинальний матеріал StP Біпласт 10К.

Його переваги:

  • нове латексне просочення (замість бітумного);
  • максимально комфортний у монтажі;
  • клейовий шар захищений спеціальною прозорою плівкою;
  • матеріал здатний стискатись до міліметра, після чого розправляється.

Варто зауважити, що біпласти (в'язкоеластичний поліуретан) працюють у двох напрямках: тобто вони поглинають шуми як ззовні, так і з салону.

Мінімальне оброблення.

Мається на увазі використання бюджетних матеріалів, які дозволяють досягти мінімального ефекту від заходів із шумоізоляції. З цією метою рекомендуємо використовувати:

StP GB 2

Вібропоглинаючий матеріал StP GB 2

1 шар — вібропоглинальний матеріал StP GB 2:

  • підходить для боротьби із вібраційними навантаженнями;
  • дозволяє ефективно знизити низькочастотний шум та переробити його на теплову енергію;
  • спеціальний склад мастичної складової дає можливість наносити матеріал без застосування промислового фена.

2 шар — звукопоглинальний матеріал StP Relief 15:

  • в основі – рельєфний поліуретан (поролон);
  • зменшує вібрації тонких пластикових елементів;
  • клейовий шар, захищений антиадгезійною плівкою, спрощує монтаж.

StP Relief 15

Звукопоглинальний матеріал StP Relief 15

Структура у формі «відкритих отворів» допомагає ефективно поглинати шум зовні, усунути скрипи та зменшити вібрації усередині салону. Додатковий бонус – теплоізоляційні властивості.

Обробка авто з люком

Якщо «панорама» в автомобілі займає 80-100% площі даху, зрозуміло, немає сенсу і думати про його шумоізоляцію. Якщо йдеться про люк розміром 30-50%, можна провести обробку одним шаром.

Варто враховувати, що, якщо люк «заїжджає» під обшивку, є обмеження по товщині шумоізолятора. Рекомендується використовувати тільки віброізоляцію – щоб уникнути заломів шумопоглинача.

Рекомендуємо використовувати матеріали StP Aero, StP Silver 2.0, StP GB 2, залежно від рівня обробки (преміум, стандарт або економ). За кількістю – у будь-якому варіанті це 1-2 листи.

Особливості витрати матеріалів

Для віброізоляції (1 шару), незалежно від рівня обробки та конкретного матеріалу, використовуємо 3-4 листи – якщо говоримо про седани та хетчбеки. Для універсалів та позашляховиків витрата матеріалу підвищується до 4-6 листів.

М'які матеріали (2 шар) для шумоізоляції даху авто витрачаються в кількості 2 листів, для седанів та хетчбеків, та 4 листів, відповідно, для позашляховиків та універсалів.

Варто враховувати, що ці дані можуть трохи коригуватися, залежно від особливостей Вашого автомобіля та ексклюзивних побажань до рівня комфорту після проведення заходів.