Набридливі звуки в автомобілі дратують і відволікають. Проблема загострюється при їзді в негоду, коли кожна крапля дощу, падаючи на дах, ніби прямо потрапляє на голову водію. І в таких ситуаціях зробити вібро-, шумоізоляцію улюбленого транспортного засобу просто необхідно.
Правильна шумоізоляція даху автомобіля – відповідальний захід, адже металу на ньому найбільше, а отже, і обробляти спеціальними матеріалами доведеться більше. Це мають бути легкі та ефективні варіанти. Залежно від конструкції даху та можливостей власника, існують різні підходи у розв'язанні цього питання. З цієї статті дізнаємось, які саме.
Варіанти шумоізоляції даху авто
Розглянемо особливості преміальної, стандартної та мінімальної шумоізоляції даху.
Преміум обробка.
Для обробки «глухого» монолітного даху середнього седана або хетчбека знадобиться: шар StP Aero.
Основні переваги СтП Аеро:
- стабільність робочих характеристик і параметрів навіть за сильних коливань температур (від -45°C до +100°C);
- потужний клейовий шар значно покращує адгезію з оброблюваною поверхнею (максимальний рівень досягається через 24 години);
- не потребує попереднього нагрівання.
Як другий шар використовуємо StP Biplast Premium 15A armor, який відрізняється особливим складом і відповідно, максимально ефективний, складається зі:
- спіненого поліуретану хвилеподібної форми та особливого просочення.
Стандартне оброблення.
Першим шаром застосовуємо вібропоглинач StP Silver 2.0.
Вібропоглинаючий матеріал StP Silver 2.0
Переваги матеріалу:
- удосконалений основний полімерний липкий шар;
- верхня армувальна алюмінієва фольга ефективно гасить вібрації на кузові;
- зручний та простий у використанні, завдяки відмінній еластичності;
- наноситься без нагріву;
- не потребує спеціальних навичок монтажу.
Як альтернативу можна використовувати вібропоглинальний матеріал StP Gold 2.3.
Вібропоглинаючий матеріал StP Gold 2.3
Його переваги:
- листкова композиція з полімерною основою;
- високі антикорозійні та герметувальні властивості;
- армування верхньої частини листа золотистою металевою фольгою з малюнком.
Другим шаром для стандартної шумки даху доречно застосувати 10-міліметровий звукопоглинальний матеріал StP Біпласт 10К.
Його переваги:
- нове латексне просочення (замість бітумного);
- максимально комфортний у монтажі;
- клейовий шар захищений спеціальною прозорою плівкою;
- матеріал здатний стискатись до міліметра, після чого розправляється.
Варто зауважити, що біпласти (в'язкоеластичний поліуретан) працюють у двох напрямках: тобто вони поглинають шуми як ззовні, так і з салону.
Мінімальне оброблення.
Мається на увазі використання бюджетних матеріалів, які дозволяють досягти мінімального ефекту від заходів із шумоізоляції. З цією метою рекомендуємо використовувати:
Вібропоглинаючий матеріал StP GB 2
1 шар — вібропоглинальний матеріал StP GB 2:
- підходить для боротьби із вібраційними навантаженнями;
- дозволяє ефективно знизити низькочастотний шум та переробити його на теплову енергію;
- спеціальний склад мастичної складової дає можливість наносити матеріал без застосування промислового фена.
2 шар — звукопоглинальний матеріал StP Relief 15:
- в основі – рельєфний поліуретан (поролон);
- зменшує вібрації тонких пластикових елементів;
- клейовий шар, захищений антиадгезійною плівкою, спрощує монтаж.
Звукопоглинальний матеріал StP Relief 15
Структура у формі «відкритих отворів» допомагає ефективно поглинати шум зовні, усунути скрипи та зменшити вібрації усередині салону. Додатковий бонус – теплоізоляційні властивості.
Обробка авто з люком
Якщо «панорама» в автомобілі займає 80-100% площі даху, зрозуміло, немає сенсу і думати про його шумоізоляцію. Якщо йдеться про люк розміром 30-50%, можна провести обробку одним шаром.
Варто враховувати, що, якщо люк «заїжджає» під обшивку, є обмеження по товщині шумоізолятора. Рекомендується використовувати тільки віброізоляцію – щоб уникнути заломів шумопоглинача.
Рекомендуємо використовувати матеріали StP Aero, StP Silver 2.0, StP GB 2, залежно від рівня обробки (преміум, стандарт або економ). За кількістю – у будь-якому варіанті це 1-2 листи.
Особливості витрати матеріалів
Для віброізоляції (1 шару), незалежно від рівня обробки та конкретного матеріалу, використовуємо 3-4 листи – якщо говоримо про седани та хетчбеки. Для універсалів та позашляховиків витрата матеріалу підвищується до 4-6 листів.
М'які матеріали (2 шар) для шумоізоляції даху авто витрачаються в кількості 2 листів, для седанів та хетчбеків, та 4 листів, відповідно, для позашляховиків та універсалів.
Варто враховувати, що ці дані можуть трохи коригуватися, залежно від особливостей Вашого автомобіля та ексклюзивних побажань до рівня комфорту після проведення заходів.