Питання, чи варто робити шумоізоляцію підлоги авто, виникає досить часто. Причини сумнівів можуть бути різними: від банальної економії та небажання обтяжувати машину до незнання, який матеріал вибрати для цього. Тих, хто взагалі відмовляється від процедури, набагато менше, тому що досить лише один раз проїхатися в «голій» машині, і відразу стає зрозуміло, що шумоізоляція підлоги автомобіля — те, що варто зробити в першу чергу.
Чому треба робити шумоізоляцію підлоги
Підлога салону та підлога багажника, арки та днище — вагомі джерела шуму в машині. І це закономірно: всі найважливіші вузли та агрегати контактують з цією зоною під час руху, відповідно, шуми та вібрації передаються через підлогу до салону. Це стосується і контакту з дорожнім покриттям, особливо не надто якісним. Свою роль також відіграє значна площа цієї ділянки.
Варто враховувати й те, що підлога в автомобілі завжди контактує з агресивним середовищем — як мінімум, це скупчення вологи. Правильна шумоізоляція убезпечить кузов від корозії, і продовжить життя машини загалом. Потрібно лише підійти до процедури з розумом і приділити достатньо уваги вибору матеріалів.
Правильна шумоізоляція підлоги автомобіля
Підготовка простору та поверхні — найважливіший етап, оскільки він гарантує успіх усіх подальших кроків.
Щоб підготувати простір, необхідно розібрати салон: знімаються сидіння, центральна консоль та інші елементи, що перекривають доступ до підлоги. Підлогове покриття також прибираємо.
Підготовка поверхні включає ретельне її очищення від бруду, пилу та іржі. Після цього необхідно знежирити всі ділянки, що обробляються. Тільки так можна гарантувати хорошу адгезію матеріалів, стійкість до корозії та довговічність шумоізоляції.
Наступний етап — нанесення вібропоглинальних, звукопоглинальних та теплоізоляційних матеріалів. Залежно від того, скільки грошей Ви готові витратити на цей захід, вибирається варіант обробки. Ціна шумоізоляції підлоги автомобіля може бути різною, але завжди важливим є результат. А для цього варто свідомо підходити до процесу, вибираючи матеріал не за ціною, а за тим, як він підходить для обробки конкретного автомобіля.
Які матеріали використовувати для шумоізоляції підлоги
Розглянемо варіанти обробки та конкретні матеріали, які підходять для вібро- та шумоізоляції підлоги салону та підлоги багажника.
Насамперед ця зона вимагає нанесення товстого вібропоглинача (мінімум 3 мм), для колісних арок використовуємо матеріал завтовшки 4,2 мм. Обробляємо ділянки під ногами водія та пасажирів, а також задніх пасажирів. І це ті ділянки, де нема ребер жорсткості.
Обов'язково слідкуємо за тим, щоб технологічні отвори та проводка не були заклеєні. Якщо обробка проводиться без зняття торпеди, максимально намагаємось потрапити під неї та підняти штатну шумоізоляцію.
Перший шар: віброізоляція
Рекомендуємо використовувати для преміумобробки StP Bimast Bomb Premium 4,2 мм або StP Aero Plus 3 мм або StP Murena 3 мм. Ці матеріали добре справляються з вібраціями, перетворюючи коливальну енергію на теплову. Вони призначені для обробки вібронавантажених зон, одночасно зміцнюють кузов і захищають його від корозії. Мурена підійде тим, кому важлива максимальна легкість автомобіля.
Використовуємо СтП Аеро Плюс для обробки підлоги багажника, ніші запасного колеса. Бімаст Бомб Преміум добре підходить для задніх арок.
У деяких випадках, якщо не надто важлива вага авто після шумоізоляції, і для максимальної ефективності, можна обробити всю підлогу салону віброізоляцією Бімаст Бомб Преміум.
Для стандартної обробки добре підійде вібропоглинальний матеріал StP Devil's Gold 3 мм. При цьому для колісних арок все одно краще вибрати Bimast Bomb Premium, навіть якщо хочеться заощадити.
Якщо вирішили йти найекономнішим шляхом, оптимальним варіантом буде вибір матеріалів StP GB 3 (на саму підлогу) та StP GB 4 (на арки). Це еластичні віброізолятори, в основі яких герметична мастика, а зверху використаний фольгований шар. Їх легко наносити, тому що монтажний клейовий шар досить міцний та забезпечує потужну адгезію.
Другий та третій шари — звукоізоляція та теплоізоляція
Для максимально ефективної обробки слід розглянути кілька варіантів.
Для тих, хто вибирає використання популярних класичних матеріалів, гарним вибором стане StP GreenFlex 4, відмінний тепло- та звукоізолятор на основі спіненого каучуку та на клейовій основі, яка не боїться вологи. Покриваємо ним всю віброізоляцію, що знаходиться на підлозі. Арки (задні та передні) закриваємо StP Biplast Premium 15A armor. Як ударний шар, який додасть ефективності та усуне шуми в середньому та високому діапазоні частот, пропонуємо використовувати звукоізоляційні матеріали StP NoiseBlock 2 та StP NoiseBlock 3. Обробляємо ними арки та підлогу. Вони створюють непроникний килим звукоізоляції. Нойзблок не потребує додаткового прогріву під час монтажу.
Сендвічі StP Bromo та Qattara — для максимального ефекту в преміумсегменті
Сендвічі від СтП зручні в роботі та добре справляються з поставленим завданням. Це комплект — другий і третій шари в одному листі, плюс міцний клейовий шар, який не боїться вологи.
Сендвіч StP Bromo 12 мм поєднує спінений в'язкоеластичний поліуретан з латексним просоченням в основі, і ударну звукову мембрану з цікавим дизайном. Матеріал спеціально розроблений для ідеальної обробки задніх колісних арок, тунелю, підлоги під сидіннями.
Для ділянок, де можлива поява вологи, рекомендуємо застосувати сендвіч StP Qattara 6 мм. Це матеріал на основі гранул спіненого поліпропілену, він оптимальний для обробки передньої підлоги автомобіля та підлоги багажника.
Обидві ці варіанти експерти називають максимально ефективними. Кожен із них замінює другий та третій шари шумоізоляції. І зручно, і швидко.
Стандартна обробка другим та третім шаром (матеріали лінійки Optimum)
Тим, хто все ж таки не бажає відходити від класики, порекомендуємо як другий шар використовувати звукопоглинальні самоклеючі матеріали StP BlackTon 4 та BlackTon 6. Вони виготовлені з вторинного пресованого пінополіуретану з полімерним сполучним. Блектон ефективно виконує роль другого шару, нанесеного на вібропоглинальні матеріали.
Як третій шар використовуйте звукоізоляційний матеріал StP NoiseBlock 2.
Для обробки арок підійде звуковбирний матеріал StP Біпласт 10К, в основі якого спінений поліуретан. Він еластичний, легко розрізається і чудово справляється із шумами.
Економобробка (матеріали лінійки Base)
Для економної шумоізоляції підійде звуко-теплоізоляційний матеріал StP Бар'єр 4 КС, в основі якого спінений поліетилен, він чудово справляється з високими та середніми частотами, захищаючи водія та пасажира від різного шуму.
Важливо! При обробці підлоги салону потрібно бути максимально акуратним у виборі матеріалу та припасування його за товщиною. Особливо за наявності пластикових обшивок, що стикаються з металом. В іншому випадку Вам не вдасться зібрати салон так, щоб пластикова обшивка та отвір під кліпсою відповідали.
При ретельній підготовці до заходу та уважному підході до вибору необхідних матеріалів процедура шумоізоляції підлоги автомобіля не викличе складнощів. А тиша та комфорт затишного салону радуватимуть у поїздках не один рік!