Американський електромобіль Tesla Model 3 почав випускатися у 2017 році та швидко завоював армію шанувальників. Власником першої серійної моделі став гендиректор Tesla, Ілон Маск, якому машину подарували на 46-й день народження. З 2018 року випускається версія Тесли з двома моторами.
Зухвалий, легкий, ефектний. Серед основних переваг цього автомобіля називають бюджетну вартість, за якої запас ходу становить близько 350 кілометрів – цілком можна використати таку «залізну конячку» у заміських поїздках. Викликають здоровий інтерес також дизайн кузова, який має високий рівень аеродинамічного опору, і хороші показники місткості (попри компактні розміри).
Водночас, коли мова заходить про показники шумів та сторонніх звуків у салоні, не можна назвати Теслу особливою. Тому питання вібро-, шумоізоляції Tesla Model 3 хвилює багатьох.
У цій статті ми розповімо про те, які матеріали використовувати для покращення рівня комфортності різних зон знаменитого електромобіля, акцентуємо на їх особливостях та перевагах.
Що та чим шумоізолювати в «машині Ілона Маска»
Відразу обмовимося, що, звичайно ж, кожен власник авто сам має право вирішувати, що в першу чергу обробляти шумоізоляцією. Однак за будь-якого сценарію треба враховувати, що «максимальний підхід» завжди є найбільш ефективним. Тому розглянемо, які матеріали знадобляться на автомобіль Tesla Model 3 седан за варіантом Maximum.
Капот. Шумоізоляція цієї зони необхідна для зниження загального рівня шуму, і навіть підвищення комфорту в салоні загалом. Використовуємо матеріал StP Aero 2 мм – матеріал, який має максимальну ефективність та мінімальну вагу, і це найкраще поєднання. Одного листа цілком вистачить.
Основні переваги СтП Аеро:
- стабільність робочих характеристик і параметрів навіть за сильних коливань температур (від -45°C до +100°C);
- потужний клейовий шар значно покращує адгезію з оброблюваною поверхнею (максимальний рівень досягається через 24 години);
- не потребує попереднього нагрівання.
Кришка багажника. Шумоізоляція цієї ділянки знижує різні шуми та вібрації, які неминучі при роботі шин та нутрощів машини. Стають менш очевидними й зовнішні шуми, які з'являються в негоду (вітер, дощ тощо).
Використовуємо все той же StP Aero (1 лист) і додаємо звукопоглинальний StP Biplast Premium 15A armor (1 лист) – максимально ефективний матеріал, завдяки спіненому поліуретану хвилеподібної форми у складі, та особливого просочення.
Підлога. Зона під ногами водія та пасажирів вважається максимально вібронавантаженою. Шум у салон автомобіля передається від коробки передач, шин, ударів гравію та каміння. Шумоізоляція підлоги усуває ці проблеми та підвищує жорсткість кузова.
Використовуємо для цього такі матеріали:
- StP Aero Plus (9 листів);
- Biplast Premium 15A armor (2 листи);
- Біпласт 10 К (1 лист);
- StP BlackTon 4 (3 листи);
- NoiseBlock 2 (18 листіів).
Розглянемо докладніше їх властивості та переваги.
StP Aero Plus. У порівнянні з шумоізоляцією StP Aero, цей варіант відрізняється більшою товщиною (3 мм) та підвищеним коефіцієнтом механічних втрат, тому підходить для міцніших навантажень.
Biplast Premium 15A armor. Революційний звукопоглинач з удосконаленим клейовим шаром та армувальними волокнами. Незамінний для обробки вібронавантажених зон.
Звуковбирний матеріал StP Біпласт 10К. 10-міліметрова шумоізоляція, відрізняється новим латексним просоченням, яке успішно витіснило бітумне. Максимально комфортний у монтажі. Клейовий шар захищений спеціальною прозорою плівкою. Матеріал здатний стискатись до міліметра, з подальшим відновленням своєї форми.
Звукопоглинальний матеріал StP BlackTon 4.Самоклеючий, в його основі вторинний пресований поліуретан, з полімерними сполуками. Збільшена щільність сприяє максимальному рівню поглинання шумів у салоні. У процесі монтажу StP BlackTon 4 використовується як другий шар і наноситься на вібропоглинач.
Звукоізоляційний матеріал StP NoiseBlock 2. Важкий ефективний звуковий бар'єр для підлоги багажника та салону автомобіля. Матеріал використовується як третій шар, але головною умовою для найбільшої продуктивності розробленого проєкту з шумо- та віброізоляції залишається монтаж на звукоізоляцію або звукопоглиначі. Не потребує додаткового прогріву.
Двері. Обробка дверей у будь-якому автомобілі використовується для покращення акустичних властивостей. Вібро- та шумоізоляція створюють закритий об'єм дверей, тим самим дозволяють динамікам випромінювати якісніше звучання. Крім того, прибираємо вібрації від петель.
Для обробки дверей Tesla Model 3 використовуємо:
- StP Aero (8 листів),
- Accent Premium 10 (2 листи),
- Biplast Premium 15A armor (4 листи),
- Біпласт 5 К (1 лист).
Докладніше про нові матеріали, про які ще не говорили у цій статті.
Accent Premium 10:
- досить легкий і міцний: складається із спіненого полімеру, покритий чорною лавсановою плівкою;
- міцний клейовий шар робить матеріал зручним у використанні;
- водовідштовхувальні властивості гарантують довговічність та можливість використання на частинах кузова з підвищеною вологістю;
- додаткова голкопробивка дає максимальний результат зменшення проникнення шуму в салон автомобіля.
Звукопоглинальний матеріал StP Біпласт 5К:
- в основі — спінений поліуретан з латексним просоченням, який показує відмінні результати навіть у суворих умовах та за інтенсивного зношування;
- особлива структура дозволяє матеріалу стискатися до 1 мм, а потім повертатися у початкову форму (ефект пам'яті);
- не потребує додаткового прогріву.
Багажник. Для обробки цієї зони використовуємо вже знайомі матеріали:
- StP Aero Plus (6 аркушів);
- StP Aero (2 листи);
- Biplast Premium 15A armor (3 листи);
- StP BlackTon 4 (2 листи);
- NoiseBlock 2 (12 листів).
Зовнішнє оброблення арок. Задні та передні арки – досить «гучні» ділянки. Використовуємо для них вібродемпферну антикорозійну мастику NoiseLIQUIDator: знадобиться 4 банки. Після знежирення та чищення, обробляємо в 1 шар усі поверхні, які стикаються із салоном. Задній арці приділяємо максимум уваги. Ці заходи дозволяють позбавитися шуму дороги, який неминучий під час руху, особливо якщо їхати по поганому покриттю. Використовуємо також на цій ділянці StP Aero (4 листи).
Передня панель. Шумоізоляція цієї ділянки дозволяє повністю позбутися скрипів, брязкоту і цвіркунів, а також заглушити шум двигуна.
Нам знадобляться:
- StP Aero (2 листи);
- Biplast Premium 15A armor (2 листи);
- Біпласт 5 К (1 лист).
Вважають, що електромотор сам по собі досить тихий, тому питання шумоізоляції Tesla Model 3, на перший погляд, можуть здатися надуманими. Зазначимо, що якраз на фоні «тихого» мотора всі інші звуки чуємо ще виразніше: потріскування та цвіркуни добре відомі більшості власників Tesla.
На щастя, ці проблеми легко вирішуються: за наявності професійних шумоізолюючих матеріалів StP та грамотного підходу майстрів AAC-Kharkov. Приїжджайте до нашого установчого центру, щоб переконатися в цьому особисто!