Офіційний інтернет-магазин компанії Стандартпласт в Україні

Товстий, Тонкий та Murena: розв'язання проблем легкого металу в сучасних авто

14 січня 2022

Кожен із нас хоча б одного разу або чув ностальгійне «раніше були машини, не те що сьогодні — консервні банки», або сам вимовляв схожу фразу. Що за нею стоїть? Невпевненість у тому, що сучасні автомобілі здатні тримати удар. Так, і яка тут може бути впевненість, якщо без особливих зусиль будь-які частини кузова «сучасників» можна продавити одним пальцем?

Справді, в автопромі зараз не використовуються товсті метали, якими могли похвалитися 21 Волги, ГАЗ-24 та американські автомобілі 70-80-х років XX століття. Вуглецева сталь, алюміній, склопластик — те, з чого роблять нинішніх «залізних конячок». У середньому, товщина їхнього металу становить 0,6 мм, що вдвічі менше, за «радянських старичків». При цьому нові машини гідно витримують краш-тести за участю «товстостінних». Вони залишають більше шансів вижити водію під час зіткнення, не пускаючи руйнівну енергію в салон.

StP Murena 2

Вібропоглинальний матеріал StP Murena 2

Саме сучасні стандарти безпеки стоять на чолі прагнень розробників та автобудівників, які проєктують та виробляють автомобілі. Метали стали тоншими, тому що вони кращі, в цьому випадку. Але як тонке може бути надійніше товстого? Які переваги мають сучасні автомобілі з тонкого металу і чи є у них недоліки? Як можна нівелювати «мінуси», щоб отримати ідеального «залізного друга» — легкого, безпечного та безшумного? Про все це прямо зараз.

Як це працює: переваги тонких металів

Чому ж «тонкі» обіграють «товстих» і є безпечнішими під час ДТП? Через наявність систем допомоги водієві та подушок безпеки? Зрозуміло, і це відіграє роль у критичний момент. Але ці відповіді неправильні.

Тут слід згадати фізику та поняття «кінетична енергія». Щоб не заглиблюватися у науку, скажімо лише, що кузов, який більше деформувався при зіткненні, впускає менше руйнівної енергії в салон (що і бачимо на краш-тестах), значна частина вже витрачена на зовнішні руйнування. Тому водій та пасажири отримують більше шансів, перебуваючи у сучасному авто. У той час як машина з товстого металу, витримуючи удар і зберігаючи значне неушкодження кузова, навпаки, всю енергію удару постачає в салон. І всі, хто в ньому знаходиться, зазнають тяжких травм.

Крім того, величезне значення має і те, що «сучасники» просто інакше влаштовані: під тонким металом захований міцний каркас із міцних сплавів. Саме він «виходить на сцену» під час аварії, щоб захистити водія та пасажирів. Щобільше, при проєктуванні сучасних транспортних засобів конструктори свідомо створюють особливі зони, «призначені» для деформації під час ДТП, їхнє завдання — розбитись у корж, але при цьому максимально погасити згубну енергію.

Таким чином, тонкий метал на сучасних авто — це семимильний крок уперед у сфері безпеки та не лише.

Чому авто з тонких металів краще

  • Безпека. Цей пункт ми щойно розглянули. Чим менша маса тіла, тим менша його інерція. Відповідно, і руйнівна сила для пасажирів та водія буде меншою у момент зіткнення. Не забуваймо і про особливу конструкцію рами.
  • Економія пального. Важкий транспорт вимагає більше «їжи» (як і людина з великою вагою) — йому треба більше пального. Легкий транспорт «їсть» менше.
  • Маневровість. Легкий автомобіль швидше набирає швидкість і почувається впевненіше на складних ділянках.

Недоліки легких авто та варіанти їх усунення

Але є й зворотний бік медалі: недоліки сучасних автомобілів із тонкого металу добре відомі, і їх не можна скидати з рахунків.

  • Тонкий метал — це тонкий шар лакофарбового покриття. Відповідно, всілякі сколи та пошкодження утворюються на ньому дуже легко. Суттєвіші вм'ятини — теж звичайна справа. Адже цей метал таки гнеться під тиском пальця.
  • Тонкий метал — це відсутність комфорту та значний шум у салоні. Щоб розв'язати цю проблему, потрібно робити шумоізоляцію авто. При цьому звичайні, досить важкі матеріали тут не підійдуть. Необхідно шукати щось легке і максимально ефективне.

Такі варіанти усунення шуму та вібрацій завжди недешеві, шукати їх необхідно у сегменті «Преміум». Але проблема в тому, що навіть легкий StP Aero (з унікальною рецептурою мастичного шару) — безперечний бестселер від знаменитого бренду, підходить не на 100 відсотків. Цим машинам необхідно щось ще легше, але при цьому таке, що працює не гірше «Аеро».

Вібропоглинач Murena від StP — найлегший для легких

Проблема поганої шумоізоляції, яка завжди супроводжує сучасні авто, виготовлені з тонкого металу, вирішується за допомогою майже невагомого та ефективного вібропоглинача Murena від StP. Він вже отримав титул найлегшого в історії, тому варто розповісти про новинку докладніше.

StP Murena 3

Вібропоглинальний матеріал StP Murena 3

Так само як виробники сучасних автомобілів змушені переконувати своїх споживачів у тому, що тонкий метал — це безпечно і вигідно, так і виробники шумоізоляції на практиці доводять переваги легких матеріалів для усунення шумів та вібрацій в автомобілі.

Чим товстіша фольга, тим краще — це один із міфів, який потрібно було розвінчати на наочних прикладах. Тому що основне завдання фольги у віброізоляторі — армування, вона не повинна рватися під час прикочування і служить індикатором якості прикочування. Інші важливі властивості — усунення вібрацій та звуків залежать від якості мастивного шару. Саме тому його рецептуру солідні фірми завжди тримають у секреті. Щобільше, товста фольга може зіграти злий жарт: матеріал прокатати з такою фольгою без скупчення повітря неможливо, особливо якщо на ньому зроблено грубе тиснення (бувають випадки, коли відсоток зіткнення з оброблюваною поверхнею становить близько 30%) утворюються бульбашки, а значить, створюється сприятливе середовище для корозії.

Водночас створити максимально легкий і максимально ефективний матеріал, щоб він підходив саме для сучасних машин, не обтяжуючи їх, не так просто. СтандартПласту це вдалося — суперлегка Murena невипадково виділена виробником у VIP-сегмент. Але найголовніше, що ця віброізоляція підходить для роботи в домашніх умовах. На відміну від матеріалів, представлених у даного виробника в сегменті «Профі».

Нагадаємо, вібро-, шумоізоляція StP підрозділяється на 4 групи:

  • Premium (Bimast Bomb Premium, Aero, Aero Plus, Vizomat Premium, Biplast Premium, Accent Premium, GreenFlex, NoiseBlock Premium);
  • Standart (Bimast Super, Bimast Standart, Gold New, Silver New, Візомат ПБ, ВІЕК, Біпласт, Бітопласт, Акцент ЛМ КС, Акцент КС, Beat-ON, Сплен, NoiseBlock, Маделін);
  • Economy (GB, Relief, Повсть акустична, Бар'єр);
  • Profi (супервіброізоляція на базі полімерів, яка доступна лише в авторизованих настановних центрах — у Києві, Дніпрі, Одесі, Харкові).

Тепер у StP з'явився і сегмент VIP або Elite, який максимально наближений до можливостей та показників Profi, але буде доступний роздрібним покупцям.

Основні переваги віброізолятора Murena StP

  • революційна легкість,
  • працює в широкому діапазоні температур,
  • унікальна мастика в основі забезпечує малу вагу та високу ефективність,
  • екологічно безпечна,
  • захищає тонкий метал від корозії,
  • може використовуватися для електричок, суперкарів та електрокарів,
  • немає аналогів.

Можна сміливо говорити, що Murena – нове слово у темі шумоізоляції легких автомобілів. Цей унікальний матеріал можуть застосовувати й автомобілісти, які виборюють показники (де вага машини максимально критична). Тепер обтяжити авто не більше ніж на масу баклажки води та отримати максимальний комфорт у сучасному безпечному автомобілі — нарешті стало можливим.