Офіційний інтернет-магазин компанії Стандартпласт в Україні

Приборкання норовливого: які матеріали потрібні для шумоізоляції DAEWOO Lanos

26 листопад 2021

DAEWOO Lanos – одна з найпопулярніших машин на території України, її люблять представники різних поколінь, тому слава народного автомобіля міцно за нею закріпилася. Причина такої популярності – надійність та прийнятна вартість запчастин. Протягом 20 років виробництва авто практично не змінювалося, тому складники, як і раніше, залишаються в доступі.

Чарівний метис: трохи історії

DAEWOO Lanos – легендарний автомобіль, який увібрав у себе безліч кровей. Він був спроєктований та запущений у виробництво за 2,5 роки. Дизайн кузова вигадали італійці (ательє ItalDesign, команда Джорджетто Джуджаро). Двигуни робили німці з Porsche, частково вони були скопійовані з Opel. Ходову частину тестували англійці, на полігоні у Великій Британії. На все про все замовники з науково-дослідного центру Daewoo витратили 430 млн доларів.

DAEWOO Lanos

Виробництво Ланосів розпочали у 1997 році, першопроходцями у цій справі стали майстри з Південної Кореї. Пізніше до них приєдналися поляки та українці. Модель випускалася у трьох варіантах: 3-дверний та 5-дверний хетчбек, седан. Також був Lanos кабріолет, який виробляли протягом 5 років, до 2002-го.

З кінця 2004 року Lanos збирають у Запоріжжі з польських, корейських та румунських компонентів. Цього ж року було припинено виробництво 3-дверних хетчбеків.

Через 4 роки машина стає повністю українською: її виробляють на ЗАЗі, за винятком двигунів, які виготовляють на Мелітопольському моторному заводі. У 2008 році Запорізький автозавод розпочав постачання машинокомплектів Lanos до Єгипту, для великовузлової збірки.

Виробництво автомобілів було завершено у грудні 2017 року.

Шумоізоляція DAEWOO Lanos

Ланос належить до бюджетного сегмента машин, на ньому їздять багато тисяч людей по всьому світові. Наперекір шаленій популярності, рівень комфорту Ланоса (у тому числі й акустичного) завжди піддавався критиці, і не тільки з боку прискіпливих користувачів. Саме цей момент і сьогодні стає причиною того, що багато хто цікавиться питанням якісної шумоізоляції цієї машини. Питання стає подвійно актуальним, коли йдеться про їзду вітчизняними дорогами, які рідко радують бездоганністю.

На щастя, цей недолік легко усунути – достатньо скористатися якісною шумоізоляцією. У цій статті ми розглянемо різні матеріали StP (СтандартПласт), які можна використовувати для тих або інших частин кузова DAEWOO Lanos.

То ж скільки, чого і для чого нам знадобиться?

Зони обробки та матеріали для DAEWOO Lanos

Зони обробки Пакети матеріалів СтандартПласт (StP), що використовуються 
Базовий економ (Base)Кількість листівСтандарт (Optimum)Кількість листівПреміум(Maximum)Кількість листів
КапотStP GB 22StP Gold 2.32StP Aero 2
Кришка багажникаStP GB 21StP Gold 2.31StP Aero1
ДахStP GB 2
Relief 15
3
2
StP Gold 2.3 br Біпласт 10К 3
2
StP Aero br Biplast Premium 15A (armor)3
2
ПідлогаStP GB 4
StP GB 3
Relief 15
Бар'єр 4 КС
NoiseBlock 2
2
7
1
3
15
StP Gold 3.2
Біпласт 10 К
StP Бар'єр 4
NoiseBlock 2
9
1
3
15
Bimast Bomb Premium
StP Aero Plus
Біпласт 10 К
StP BlackTon 4
NoiseBlock 2
2
7
1
3
15
ДверіStP GB 2
Accent Premium 6
Relief 15
Маделін Н (2000х15)
8
2
4
4
StP Gold 2.3
Accent Premium 10
Біпласт 10К
Маделін Н (2000х15)
8
2
4
4
StP Aero
Accent Premium 10
Biplast Premium 15A (armor)
Маделін Н (2000х15)
8
2
4
4
БагажникStP GB 4
StP GB 3
StP GB 2
Relief 15
Бар’єр 4 КС
Accent Premium 6
NoiseBlock 2
2
4
2
1
2
1
10
StP Gold 3.2
StP Gold 2.3
Біпласт 10К
StP Барьер 4
Accent Premium 6
NoiseBlock 2
6
2
1
2
1
10
Bimast Bomb Premium
StP Aero Plus
StP Aero
Biplast Premium 15A (armor)
StP BlackTon 4
Accent Premium 6
NoiseBlock 2
2
4
2
1
2
1
10
Арки
(зовнішня обробка)
Мастика антикорозійна
вібродемпферна StP GB 2
4
4
Мастика антикорозійна
вібродемпферна NoiseLIQUIDator
StP Gold 2.3
4
4
Мастика антикорозійна
вібродемпферна NoiseLIQUIDator
StP Aero
4
4
Передня панель StP GB 2
Relief 15
Біпласт 5 К
2
2
1
StP Gold 2.3
Біпласт 10К
Біпласт 5 К
2
2
1
StP Aero
Biplast Premium 15A (armor)
Біпласт 5 К
2
2
1

Коментарі та поради щодо проведення робіт

Капот. Шумоізоляція цієї зони необхідна для зниження загального рівня шуму та зняття вібрацій двигуна, що передаються на кузов автомобіля, а також підвищення загального рівня комфорту в салоні. На правильно обробленому капоті більше не утворюватимуться кірки льоду взимку.

Штатна шумоізоляція, якщо вона є, не знімається. Використовуємо тільки віброшар, 2 мм. Через те, що ділянка досить велика, на неї йде 1,5-2 листи.

Кришка багажника. Шумоізоляція цієї ділянки знижує різні шуми та вібрації, які неминучі при роботі шин, двигуна та трансмісії. Стають менш очевидними й зовнішні шуми, які з'являються у негоду (вітер, дощ тощо).

У Ланосі це невелика площа без ребер жорсткості, але треба приділити їй увагу. Використовуємо вібропоглинальний шар, поверх якого монтуємо StP Акцент Преміум.

Дах. Шумо- та віброізоляція цієї зони насамперед рятує від звуків, які чує водій під час дощу та граду, та у вітряну погоду. Крім того, правильно оброблений дах менш схильний до утворення вм'ятин під час негоди. Використовуємо 2 шари — 3 листи віброізоляційного матеріалу та 2 листи звукоізоляційного.

Шумоізоляція даху авто

Підлога салону та багажника. Досить вібронавантажена зона, яка передає шум у салон автомобіля від коробки передач, шин, ударів гравію та каміння. Шумоізоляція підлоги усуває ці проблеми та підвищує жорсткість кузова.

Шумоізоляція підлоги салону авто

Ланос вважається максимально простим автомобілем для розбирання та збірки салону. Ізоляція робиться у три шари (при цьому не чіпаємо ребра жорсткості):

  • перший — вібропоглинальний, 4 мм (обробляються ділянки під ногами пасажирів та водія, під заднім сидінням, ніша запаски та підлога багажника, торкаємось і задніх крил);
  • другий шар — шумоізолюючий або шумопоглинальний (у преміальному варіанті використовуємо максимально в'язко еластичний StP BlackTon 4, 4 мм);
  • третій шар – звукоізолятор NoiseBlock 2 (ударний важкий шар, який працює як звукова мембрана).

Шумоізоляція підлоги багажника авто

Важливо! Не варто відмовлятися від третього шару, навіть за бажання зекономити. Його завдання – максимально затримувати, відбивати звукову хвилю, яка пройшла через 1 та 2 шари. Залишкові середні частоти відбиваються цим шаром.

Двері. Обробка дверей використовується для покращення акустичних властивостей. Вібро- та шумоізоляція створює закритий об'єм дверей, тим самим дозволяє динаміку випромінювати якісніше звучання. Крім того, прибираємо вібрації від петель.

Шумоізоляція дверей авто

Технологія у цьому випадку така:

  • 1 шар — на фільонку дверей (віброізоляція 2 мм StP Аеро, StP Gold 2.3 або GB2);
  • 2 шар — клеїмо матеріал, який максимально не боїться вологи — тут маємо агресивне середовище, створене перепадами температур та опадами (вибираємо Акцент Преміум 10, 6 мм).

Важливо! Закриваємо технологічні отвори, але не закриваємо дроти — склопідіймачі та вся додаткова електроніка повинні залишитися не зворушеними.

Дверні карти. Після закриття технологічних отворів зміцнюємо саму пластикову обшивку карти дверей. Додаємо жорсткості конструкції, після чого закриваємо шумопоглинальним матеріалом з ефектом антискрипу: Biplast Premium 15A (armor), Relief 15 або повсть.

Важливо! Можна помітити, що на будь-якому Ланосі, в районі карти дверей затирається фарба. При зіткненні та терті металу у цій зоні чути скрипи. Щоб їх позбутися, проходимося в цій зоні Маделіном (на нетканій основі), проклеюємо їм по периметру.

Арки (зовнішня обробка). Задні та передні арки – досить гучні у Ланоса. Використовуємо для них вібродемпферну мастику: одна банка 1 кг, на одну арку. Після знежирення та чищення, обробляємо в 1 шар усі поверхні, які стикаються із салоном. Задній арці приділяємо максимум уваги. Доставні локери теж обробляємо вібропоглиначем.

Шумоізоляція колісних арок

Ці заходи дозволяють позбавитися шуму дороги, який неминучий під час руху, особливо якщо їхати по поганому покриттю.

Передня панель. Під передньою панеллю ховається моторний щит, від якого йдуть звуки та пригуки, а за моторним щитом – двигун внутрішнього згоряння та коробка передач – у Ланоса вона не найтихіша, і всі звуки проникають у салон. Шумоізоляція цієї ділянки дозволяє повністю позбутися скрипів, брязкоту та цвіркунів, а також заглушити шум двигуна.

Важливо! Працюючи з цією зоною, ми можемо вилікувати й одну з відомих хвороб Ланоса — замінити радіатор печі. Можна також почистити кондиціонер і зробити повну шумо-, віброізоляцію торпеди.

Так, цей фронт робіт потребує багато часу (зняття та збірка торпеди), але нерідкі випадки, коли після шумоізоляції решти всіх ділянок небажані звуки все одно турбували водія, і вони були локалізовані саме в торпедо.

Всі площини обробляємо віброізоляцією 2 мм і другим шаром укладаємо шумопоглиначі — повсть або Relief 15. Корпус пічки також можна ізолювати. Обробляємо повітроводи та всі стики — Біпластом.

Важливо! При обробці кожної зони її необхідно ретельно вимити, усунути бруд і пил, масляні вкраплення, знежирити — це впливає на адгезію матеріалу.

Замість резюме

Багатьох цікавить питання — чи можна робити вібро-, шумоізоляцію на окремих ділянках, щоб не проводити дорогі та тривалі комплексні роботи. Відповідь фахівців проста — для отримання максимального комфорту все-таки необхідний комплекс робіт. Адже обробивши одну зону, виразніше чуєш шум в іншій — зоні, що вільна від ізоляції.

Для початку можна отримати прорахунок з повної шумоізоляції Вашого DAEWOO Lanos, а потім виділяти час для обробки окремих зон. Поки що не будуть виконані всі необхідні роботи. Рівень комфорту та якість звучання акустики після цього – того варті!

Якщо у Вас виникли питання або необхідно провести розрахунок шумоізоляції конкретного автомобіля, зателефонуйте нашим фахівцям. Разом знайдемо підхід до Вашої улюбленої машини, щоб утихомирити в ній настирливі шуми!